Ma 20.6.2022 klo 17:00
Kuopion kaupungintalo Tulliportinkatu 31, Kuopio

ALESSANDRO SCIARRONI: SAVE THE LAST DANCE FOR ME

Kuva: Claudia Borgia, Chiara Bruschini / Kuopio Tanssii ja Soi

Kun koreografi Alessandro Sciarroni vuonna 2018 törmäsi historialliseen polka chinata -tanssiin, päätti hän lähteä elvyttämään katoamisen partaalla ollutta tanssiperinnettä. Bolognassa 1900-luvun alussa syntynyt polka chinata oli aikanaan suosittu, fyysisesti haastava, lähes lähes akrobaattinen tanssi, jolla taitojaan esittivät alunperin vain miehet. Nyt viimeinen polka chinata on yhä tanssimatta.

”Masterful.” – Anna Trevisan, ABCDance

Kesto noin 20 min. ei väliaikaa.

Esitys on osa Kuopio Tanssii ja Soi -festivaalia.