Ke 10.11.2021 klo 19:00
Kuopion kaupunginteatteri Niiralankatu 2, Kuopio

Andonis Foniadakis Dance Company: Salema Revisited

Kuva: Alexandros Lambrovassilis

Salema Revisited on Andonis Foniadakiksen uusin teos, jossa koreografi on palannut juurilleen ja inspiroitunut synnyinmaansa Kreetan kulttuurista. Kreetalla tanssi ja musiikki ovat erottamaton osa elämää, ja teos lähestyy saaren kulttuuriperinnettä kunnioituksella ja ylpeydellä. Kymmenelle tanssijalle ja viidelle muusikolle luotu Salema Revisited juhlii liikkeen vimmalla, kauneudella ja mystisyydellä. Teoksen esiintyjät vievät yleisön intohimoiselle matkalle kreetalaiseen sielunmaisemaan, jossa traditio sulautuu osaksi nykytaidetta sekä Foniadakiksen omaa, rikasta koreografista kieltä.

Maailmanensi-ilta: Megaron, Ateena, 16.10.2021

Esitys on osa Kuopio Dance Festival -tapahtumaa.