Ti 4.10.2022 klo 17:30
Kino Kuvakukko Vuorikatu 27, Kuopio

Anna Eriksson: W | Tekijävierailunäytös Kuopiossa

Kuva: Kino Kuvakukko

Ohjaaja Anna Eriksson vierailee W -elokuvansa näytöksessä Kuopion Kuvakukossa tiistaina 4. lokakuuta!

Elokuvassa puhutaan ranskaa ja näytös on tekstitetty suomeksi. Tervetuloa!

Anna Eriksson: W (Suomi 2022) -K16- 101 min

Kuolemansairas Madame Eurooppa kituu viimeisessä asemapaikassaan kiinalaisen mieskoneensa seurassa. Heidän välillään on sadomasokistinen riippuvuussuhde. He ovat paossa sotaa, joka lähestyy vääjäämättä pimeyttä halkovan lumisateen läpi.

Toisaalla, keskellä jäätikköä sijaitsevassa instituutissa, ryhmä sairaanhoitajia luulee edelleen elävänsä totalitaristisessa diktatuurissa. Valtakunta on romahtanut jo aikoja sitten, mutta he eivät halua uskoa sitä todeksi. Muukalainen saapuu häiritsemään heidän transsiaan.

Näiden kahden tarinan henkilöt kohtaavat toisensa ”verhojen takana”, näyttelijöinä, kuin jonkinlaisessa taukotilassa vain huomatakseen, ettei todellisuus juurikaan poikkea heidän näyttelemiensä tarinoiden todellisuudesta. Sodan riehuessa esiripun toisella puolen, he piinaavat toisiaan epätoivonsa, hämmennyksensä ja vallanhalunsa rippeillä.

Anna Erikssonin W sai kansainvälisen ensi-iltansa arvostetuilla Locarnon elokuvajuhlilla elokuussa. Suomessa elokuva nähdään Rakkautta ja Anarkiaa -festivaaleilla Next Level -gaalaelokuvana sekä elokuvateattereissa 23.9. alkaen.

Liput: 8,50 €. Liput vain Kuvakukosta!