Pe 3.2.2023 klo 12:00 - 18:00
Palad Showroom Puijonkatu 16, Kuopio
Partanen & Lamusuo Oy

Arkkitehtuurin, taiteen ja muotoilun päivä Palad Showroomilla

Tervetuloa mukaan juhlistamaan Arkkitehtuurin, taiteen ja muotoilun päivää Palad Showroomille! Vietämme Showroomilla avoimia ovia klo 12-18.

Julkisen taiteen näyttely Kultaa ja hopeaa esittelee Jaana Partasen ja Heikki Lamusuon suunnittelemia julkisia taideteoksia yli kahden vuosikymmenen ajalta. Näyttely on elämyksellinen kokonaisuus, jossa taideteoksia ja niiden valmistusprosessia esitellään mm. kuvien, mallipalojen, videoiden ja pienoismallien avulla. Taiteilija-arkkitehtipari on itse paikalla kertomassa näyttelystä ja julkisen taiteen prosessista.

Taide & Arkkitehtuuri -kävelykierros klo 14 vie osallistujat matkalle julkisen taiteen ja kaupunkiarkkitehtuurin maailmaan. Arkkitehti-taiteilijapari Partanen & Lamusuo kertoo julkisen taiteen syntyprosesseista, haasteista ja kommelluksista sekä tarinoi teosten historiallisista taustoista arkkitehtuuria unohtamatta. Ensiesittelyssä nyt myös Kuopion Tuomiokirkon teos Sinä olet ihme. Kierros on maksuton ja sille ilmoittaudutaan etukäteen ke 1.2. mennessä: hanna@pa-la.fi tai puh. 050 501 0506.

Lisäksi järjestämme tapahtuman etkot ja jatkot: Skumppabrunssi klo 10 ja Snapsijatkot klo 18. Paikkoja molempiin tapahtumiin on rajoitetusti, joten varaa paikkasi heti! Ilmoittaudu viimeistään pe 27.1. hanna@pa-la.fi tai puh. 050 501 0506.

Erikoistarjouksena perjantaina 3.2. Evoluutio- ja FinnArc-kirjan ostajalle kaupan päälle Palad-muistikirja. Kummankin kirjan hinta on 45€ (sis. alv 10 %).

Palad Showroom on suunnittelu- ja arkkitehtitoimisto Partanen & Lamusuo Oy:n uniikki arkkitehtuurin, taiteen ja Palad-kalusteiden esittelyn yhdistävä tila. Showroom itsessään on tilataideteos vaikuttavine seinineen ja yksityiskohtineen. Palad-kalustemallistossa on monikäyttöisiä, toiminnallisia kalusteita erityisesti julkisten tilojen tarpeisiin. (https://palad.fi)

Palad Showroom sijaitsee vain kivenheiton päässä torilta osoitteessa Puijonkatu 16. Tervetuloa!

--
Perjantain ohjelma on osa Arkkitehtuurin ja muotoilun päiviä 1.–5. helmikuuta. Elämisen laatu -teema on innostanut alojen toimijoita ilmoittautumaan mukaan ohjelmaan useilla kymmenillä tapahtumilla ja näyttelyillä eri puolilla Suomea.