To 21.7.2022 klo 11:30
Kuopion kaupunginkirjasto Maaherrankatu 12, Kuopio

BarokkiKuopio: Barokkimatka-lastenkonsertti

Kuva: BarokkiKuopio

BarokkiKuopion suosittuja lastenkonsertteja järjestetään tänä vuonna yleisön pyynnöstä kaksi, esitykset klo 11.30 ja 13.00! Kesto n. 45min, ikäsuositus 6+.

Barokkimatkalla tavataan barokin aikakauden säveltäjämestarit: Peruukeissaan ja loisteliaissa puvuissaan lavalla touhuavat Händel, Bach, Telemann, Sammartini ja Corelli ilmielävinä!

Dramatisoidussa, näyttämöllisessä konsertissa kuullaan säveltäjien itse kertomana hauskoja tarinoita heidän elämästään ja barokin aikakauden erikoisista ilmiöistä. Musiikki koostuu luonteikkaiden säveltäjähahmojen mukaansa tempaavista kappaleista niin barokin ajan hoveista, oopperataloista kuin talonpoikien kylätansseistakin.
Konsertin aikana yleisölle tulevat tutuksi yhtyeen vanhat soittimet: barokkiviulu ja -sello, erilaiset nokkahuilut, traverso, luuttu ja barokkikitara. Lisäksi konsertissa esitellään barokkiorkesterin muodostumista, missä yleisölläkin on oma roolinsa: perinteistä suomalaista Lampaanpolska-kansanlaulua laulamalla hypätään osaksi orkesterin musisointia ja matkataan Corellinkin tunnetuksi tekemän La Folia - teeman juurille 1600- luvulle.

Collegium ry:

Anni Elonen, barokkiviulu, laulu ja tamburiini, Hanna Haapamäki, nokkahuilu ja traverso, Tatu Ahola, barokkisello, Mikko Ikäheimo, luuttu ja barokkikitara

Liput: Vapaa pääsy