Su 24.7.2022 klo 15:00
Kuopion tuomiokirkko Vuorikatu 17, Kuopio

BarokkiKuopio: Düben-suvun kokoelma

Kuva: BarokkiKuopio

BarokkiKuopion kansainvälisessä päätöskonsertissa kuullaan tukholmalaisten 1600-luvulla tuntemaa musiikkia suomalaisten, norjalaisten ja virolaisten muusikoiden tulkitsemana!

Kolme sukupolvea saksalaistaustaisia kapellimestareita vakiinnuttivat vuosikymmenien valtakauden Tukholman hovissa. Uppsalan yliopistossa säilytettävä Düben-käsikirjoituskokoelma kuvittaa perheen musiikillisia aktiviteetteja saksalaisesta varhaisbarokista pariisilaistyyliseen balettiin. Konsertissa kuullaan vokaali- ja instrumentaaliteoksia Gustav Dübeniltä, baltiansaksalaisilta Valentin Mederiltä ja David Pohlelta sekä otteita Anders von Dübenin Narvabaletten-teoksesta.

Marta Paklar, sopraano
Sunniva Eliassen, mezzosopraano

Ensemble Nylandia (FIN), Ensemble Hyperborea (NOR) ja Estonian Baroque Ensemble (EST)
joht. Matias Häkkinen