To 21.7.2022 klo 16:00
Kanttila Minna Canthin katu 22, Kuopio

BarokkiKuopio: Pietari Brahen nuottikirja

Kuva: BarokkiKuopio

Suomen kenraalikuvernööri Pietari Brahe oli musiikkimiehiä. Tässä konsertissa kuullaan hänen muistiin kirjoittamaansa luuttumusiikkia sekä alkuperäisinä versioina että tätä projektia varten laajennettuina yhtyeversioina. Kuopion kaupungin perustanut ja täällä kolmesti vieraillut Brahe kirjoitti musiikkikokoelmansa opiskellessaan nuorena miehenä Saksassa. Kappaleissa kuten "Amor" tai "Liebe" voimme kuulla nuoren miehen tuntoja lemmenkaipuusta koti-ikävään 1600-luvun tyyliin.

Mikko Ikäheimo, luuttu & konsertin suunnittelu
Ensemble Nylandia: Johanna Isokoski, laulu, Kaisa Ruotsalainen, barokkiviulu, Sini Vahervuo ja Petri Arvo, nokkahuilut, Tatu Ahola, barokkisello, Matias Häkkinen, cembalo

Liput: Vapaa pääsy, ohjelma 10€