La 23.7.2022 klo 12:00

Blues & Roots Festivaali

Kuva: sawohouse oy

SAWOHOUSE BLUES&ROOTS 2022

Sawohouse Blues&Roots on kauan toivottu Kuopion oma bluesfestivaali. Tapahtuma alkaa Sawohousen piha-alueen bluestorilla lauantaina 23.heinäkuuta jo iltapäivällä. Klo 12- 16 alkaen tarjolla on paitsi Sawohousen keittiön rytmikkäitä herkkuja, myös levymyyntiä, elävää musiikkia ja muuta koko perheen puuhaa. Päivätapahtumassa esiintyy viime syksynä esikoislevynsä Rescue Songs julkaissut The Lovematches.

Tapahtuman laadukas pääkonsertti Sawohouse Undergroundissa alkaa klo 20.30. Kolmen huippuesiintyjän konsertin avaa Kuopion oma rootsässä Dave Forestfield bändeineen. Seuraavaksi esiintyy Micke & Lefty feat.Chef, huippukokoonpano joka ennen kevään Euroopan kiertuettaan kävi Kuopiossakin hurmaamassa yleisönsä. Kolmikko tunnetaan kansainvälisestikin vauhdikkaana ja viihdyttävänä ryhmänä, jonka keikoilla ei istuta suru puserossa. Illan päättää Suomi-rootsin todellinen legenda Joey Buddy, joka esiintyy yhdessä rumpali Down Home King III:n kanssa. Finnish Blues Awards-gaalassa elämäntyöpalkinnolla palkittu Joey Buddy tunnetaan intensiivisistä keikoistaan ja korona-aikaan hän asui pari vuotta Lontoossa. USA:n vuosinaan hän oli ehdolla mm.The Fabulous Thunderbirdsin kitaristiksi.

Iltakonserttiin ovet avautuvat klo 19. Niin päivä kuin iltatapahtumankin juontaa Olavi ”Blues-Ola” Rytkönen.

Lisätietoja artisteista:
Link icon Linkki

Liput myy ennakkoon Tiketti.fi ja lippuja saa myös Sawohouselta. Ennakkolippu 20 euroa, ovelta 24 euroa.
Lisätietoja: Tapahtumatuottaja Jukka Koskinen +358 10 338 9494
jukka.koskinen@sawohouse.fi

Liput: Liput tulevat myyntiin toukokuun aikana. Ennakkolipun hinta 20 €, ovelta 24€