Ke 19.4.2023 klo 12:00
Kuopion kaupunginteatteri Niiralankatu 2, Kuopio

Brechtiä jokanaiselle

Kuva: Nils Krogell

Brechtiä jokanaiselle -musiikkinäytelmä nostaa esiin naiset suurmiehen varjosta. Mitä rakkaus oikeuttaa? Kenen nimi muistetaan, kenet unohdetaan? Kuka kirjoitti mestarin klassikot? Kirjailija ja aikansa kuuluisin kommunisti Bertolt Brecht seurueineen saapui Suomeen 1940 paeten natseja. Hän vietti ahdasta pakolaiselämää yli vuoden Suomessa Hella Wuolijoen ja muiden vasemmistolaisnaisten auttamana. Brechtiä jokanaiselle luo ankaran katseen ihmissuhteitten vinoihin rakennelmiin suurten vainojen aikaan. Se saa näkemään uusin silmin fasismin olemuksen, yhteiskunnassa, historiassa ja ihmissuhteissa. Eilen ja nyt.

Rooleissa: Johannes Korpijaakko, Katariina Lantto, Petriikka Pohjanheimo, Marko Puro, Reetta Ristimäki ja Hanna Vahtikari

Kesto: 2h 30min, sis. 20min väliajan

Liput: 35,50€ / peruslippu
33,50€ / eläkeläiset, opiskelijat, työttömät, varusmiehet, lapset (alle 16-vuotiaat), pyörätuolipaikat
31,50€ / ryhmät (väh. 20 hlöä)
Avustajat ilmaiseksi, mutta heilläkin on oltava paikkalippu.