26.8. - 27.8.
Kuopion tori Kauppakatu 45, Kuopio

Elonkorjuujuhla

Kuva: Kuopion Kaupunkikeskustan Kehittämisyhdistys Ry

Torilla on kahden päivän ajan iloista markkinatunnelmaa, paikan päällä nautittavia ja kotiin vietäviä satokauden herkkuja sekä ohjelmaa kaikenikäisille. Tapahtuma on avoinna perjantaina klo 9-16 ja lauantaina klo 9-15.

Lavaohjelmassa on luvassa vuosittainen taisto Savonmaan mestarilypsäjän tittelistä, huutokauppa, ohjelmaa lapsille, livemusiikkia ja paljon muuta! Tervetuloa tutustumaan myös eri toimijoihin Elonkorjuujuhlan neuvontateltoilla sekä Olonkorjuutorilla.

Elonkorjuujuhlilla pääsee tutustumaan maaseudun eläimiin ja työkoneisiin, ja tapahtumaan saapuu satokausiruuan tuottajia ja myyjiä, sekä ajankohtaisia ja teemaan liittyviä näytteilleasettajia.

Elonkorjuujuhlan yhteydessä Kuopion Kauppahallissa vietetään 120-vuotisjuhlaa, ja viikonloppuna hallissa on tarjolla huimasti nähtävää ja koettavaa, ihania hallin herkkuja unohtamatta! Kauppahalli avoinna perjantaina klo 8-18 ja lauantaina klo 8-16.

PERJANTAI

Pohjois-Savon koulu- ja päiväkotirauhan julistus järjestetään uuden lukukauden alussa, jo kahdeksatta kertaa perjantaina 26.8.2022 klo 10 Kuopion torilavalla. Kaikenikäiset pohjoissavolaiset ovat tervetulleita seuraamaan tapahtumaa joko paikan päällä tai suorana lähetyksenä netissä.

Hieman ennen tilaisuuden alkua klo 9.45 Kuopion reippaan voimistelijat tulee vetämään juhlayleisölle lasten aamujumppaa. Koulu- ja päiväkotirauhan julistajana toimii upea, rohkea artisti Isaac Sene, joka myös esiintyy tilaisuudessa. Lisäksi pääsemme nauttimaan taikuri Matias Suomalaisen ja K-pop-tanssiryhmä Nameless Dance Crew’n mahtavista esityksistä.

Juontajana toimii Kuopion kaupungin draamakasvattaja Anni Marin, seuranaan karvaiset kaverimme, Kiitos kaveruudelle -maskotit Pähkä ja Kamu. Tapahtuma on koko Pohjois-Savon yhteinen ja sitä tuottaa Pohjois-Savon sairaanhoitopiirin hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen tiimi sekä Kuopion kaupunki.

LAUANTAI

Lauantaina lavaohjelmassa on tarjolla muun muassa Maaseutu Ammattiin ry:n hyväntekeväisyys-huutokauppa, perinteinen Savonmuan Mestarilypsäjä -kilpailu sekä Poliisisoittokunnan lastenorkesteri Nallekopla ja Maltti & Valtti.

"Kuorojen Venetsialaiset" -tapahtumaa vietetään Siskotyttöaukiolla osana Meidän Kuopio -festivaalia. Samaan aikaan vietetään myös Poliisin Päivää, joka tuo torille oikean kolariauto-simulaattorin.

Tapahtuman juontana toimii Olavi Rytkönen.

Elonkorjuujuhla on osa Meidän Kuopio -Festivaalia. Elonkorjuujuhlassa mukana myös MTK Pohjois-Savo, Savon ammattiopisto, Metsäkeskus, Luonnonvarakeskus, Maaseutuammattiin ry, Kuopion Kaupunki, Poliisi,

*Huom! Ohjelmamuutokset mahdollisia.