Tapahtuma on vuodelta 2022.

La 26.11.2022 klo 13:15
Kuopion kaupunginteatteri Niiralankatu 2, Kuopio

Equus

Kuva: Sampo Jaakkola

Equus on näytelmä, jonka rakenne muistuttaa trilleriä. Se on tapauskuvaus, joka paljastaa julmat käänteensä kiehtovasti ja yllättävästi. Se on järkyttävä ja kaunis, kiihkeä ja rohkea! Ja ottaa kantaa hyvin ajankohtaiseen nuorten pahoinvointiin, jossa paineet, odotukset ja tukahduttavat roolimallit vyöryvät hyökyaaltoina päälle.

Psykiatri Martin Dysart saa hoitaakseen merkillisen tapauksen. Pojan, joka on tehnyt silmitöntä ja käsittämätöntä väkivaltaa viattomille luontokappaleille, puhkonut kuuden hevosen silmät kaviokoukulla. Hoidon edistyessä ja outojen tapahtumien pikkuhiljaa selvitessä hän huomaa päätyvänsä perimmäisten kysymysten äärelle. Onko olemassa jokin toinen tapa kokea ja nähdä tämä maailmamme? Voiko rakkaus ja palvonta olla jotakin enemmän kuin kirjat ja lehdet antavat ymmärtää? Onko olemassa yhteys luontoon, johon me jokainen lapsina synnymme, mutta jonka kadotamme, kasvatuksemme myötä, kun aikuistumme? Onko koko käsityksemme kasvatuksesta ja elämästä ylipäätään oikeutettu? Tai edes oikea?

Rooleissa Toni Harjajärvi, Santeri Niskanen, Risto Korhonen, Virpi Rautsiala, Lina Patrikainen, Sohvi Roininen ja Mikko Paananen

Liput: 31,50 € / peruslippu
29,50 € / eläkeläiset, opiskelijat, lapset (alle 16v.), työttömät, varusmiehet
27,50 € / ryhmät, pyörätuolit.
Avustajat veloituksetta, mutta heilläkin on oltava paikkalippu.