Tapahtuma on vuodelta 2022.

To 16.6.2022 klo 18:00
Kuopion Musiikkikeskus Kuopionlahdenkatu 23, Kuopio

Eun-Me Ahn Company: North Korea Dance

Kuva: JM Chabot / Kuopio Tanssii ja Soi

Miltä näyttää pohjoiskorealainen tanssi eteläkorealaisen Eun-Me Ahnin silmin? Häikäisevissä väreissä hehkuva North Korea Dance on syväsukellus Pohjois-Korean tanssikulttuuriin ja sen kehitykseen maailman suljetuimmassa yhteiskunnassa. Huumorin sävyttämässä teoksessa sotilasparaatit ja traditionaaliset tanssit sekoittuvat virtuoosisen akrobatian kanssa toiveeksi rauhasta maiden välillä.

Avantgardistiseksi kosmopoliitiksi kutsutun eteläkorealaisen koreografin Eun-Me Ahnin teoksissa yhdistyvät usein kontrastit, rajojen rikkominen, yllätyksellisyys ja huimapäisyys. Koreografi on työskennellyt aiemmin muun muassa New Yorkissa ja nykyisin hän toimii myös arvostetun pariisilaisen nykytanssinäyttämön Théâtre de la Villen associated artistina. Eun-Me Ahnin teoksia on nähty lukuisia kertoja myös Wuppertalin Pina Bausch Festivalilla.

”All citizens are hoping for peace between the two countries. Maybe now is time to try to know each other a little better.” – Eun-Me Ahn

Kesto 75 min. ei väliaikaa

Esitys on osa Kuopio Tanssii ja Soi -festivaalia