La 2.10.2021 klo 13:15
Kuopion kaupunginteatteri Niiralankatu 2, Kuopio

Fades Away

Kuva: Minimi

Fades Away on veteen pohjautuva visuaalinen ja fyysinen näyttämöteos, joka heijastelee yksilön valintojen ja toiminnan yhteyttä maailman ekologiseen tilaan. Katsojan sielunmaailman kanssa samassa rytmissä virtaava teos koskettaa vahvalla läsnäololla ja inhimillisellä otteella, muistuttaen samalla kaiken katoavaisuudesta.

Fades away leikittelee maagisten visuaalisten lavakuvien ja arkirealistisen komiikan välillä, jossa teatterin illuusio rikotaan ja rakennetaan kerta toisensa jälkeen uudelleen. MimoArt Companyn omalakinen poikkitaiteellinen ajattelu kaihtaa totuttuja genremäärittelyjä. Teos yhdistää taitavasti nykytanssia, butoa, fyysistä miimiä ja -teatteria sekä klovneriaa. Teoksen omintakeinen liikekieli yhdessä vaikuttavan visuaalisuuden ja äänimaailman kanssa rakentavat katsojien eteen oivaltavan, monitasoisen ja kokonaisvaltaisesti koskettavan elämyksen.

Fades Away on MimoArt Companyn kolmiosaisen WATER TRILOGY -teossarjan toinen osa. Teoksen toteutuksesta vastaa kansainvälinen, poikkitaiteellinen työryhmä. MimoArt Companyn, Tanssiteatteri Minimin ja Tanssiteatteri Rimpparemmin yhteistuotantona toteutettava teos saa ensi-iltansa Kuopion kaupunginteatterissa 1.10.2021, jonka jälkeen se nähdään Kuopiossa 2.10.-12.11.2021 ja Rovaniemellä 8.10.-20.11.2021.

Liput: 28 € / peruslippu
24 € / eläkeläiset