Pe 25.8.2023 klo 18:00 - 22:00
Sawohouse Garden Live Tarhakuja 1, Kuopio

GARDEN LIVE: ELÄKELÄISET & OLIVER

Eläkeläiset

Yhtye, joka on yhtä kotonaan Kihvelifestivaaleilla kuin Sauna Open Airissä tai Sweden Rockissa. Yhtye, joka tekee itse omat rajansa. Yhtye, jolle omat rajatkaan eivät meinaa riittää. Yhtye, joka on enemmän kuin käsite. Yhtye, joka soittaa humppaa.

Eläkeläiset tekee keikkoja vakaa harkiten, aina ja silloin tällöin.

Aikataulujen laatiminen osoittautuu välillä vaikeaksi, mutta lopulta ne kuitenkin valmistuvat – tai sitten eivät.

Energinen Oliver elää uransa parasta aikaa

Virroilta lähtöisin oleva, nykyään Jyväskylästä käsin vaikuttava rock-yhtye Oliver tekee musiikkia suoraan sydämestä elävästä elämästä. Kitaravetoiset kertosäkeet ovat isoja ja tunnelmaa paisutellaan pienestä suurempaan mahdollisimman paksulla siveltimellä.

Energisenä livebändinä yli 600 keikan kokemuksella tunnettu Oliver julkaisi uransa viidennen studioalbumin Yhtä kuin elämä loppuvuodesta 2021. Jyväskyläläisbändi on ottanut albumin myötä askeleen entistä rockimpaan ja suurieleisempään ilmaisuun. Albumin tekstit ovat toiveikkaita tarinoita elämää tarkasti havainnoivan ihmisen mietinnöistä ja oivalluksista.

Uusi albumi sisältää sävellyksiä bändin jokaiselta jäseneltä, mikä on rikastanut nelihenkisen yhtyeen sointia entisestään ja tuonut sen soundiin hienoja, uusia sävyjä. Oliver on uudistanut live-ilmeensä myös entistä näyttävämmäksi Rami Mursulan tekemiä levynkansigrafiikoita mukaillen.

Keikoilla bändi elää uransa parasta aikaa, kuten laulaja Jari Väyliö kertoi Tamperelaisen haastattelussa kesällä.

Bändin musiikkia on kuultu vuosien saatossa laajalti radioaalloilla, varsinkin Yle Radio Suomessa, mutta myös muun muassa Radio Suomirock, Suomipop ja Iskelmä ovat soittaneet bändin musiikkia. Spotifyssa yhtyeen musiikkia on kuunneltu 3,5 miljoonaa kertaa.

Oliver on:
Jari Väyliö – laulu, kitara