La 27.8.2022 klo 18:00

HIGHLAND PARK 50 YO. TASTING

Kuva: Ravintola Malja

HIGHLAND PARK 50 YO. TASTING

Kuopiolainen Ravintola Malja järjestää viskitastingin, jonka lippulaivana toimii vuoden 2018 pullote Highland Park 50-vuotiaasta viskistä. Pullon keskihinta maailman markkinoilla asettuu 26 000 € tienoille. Kyseessä on todella harvinainen pullo ja tarjolla ensimmäistä kertaa Suomessa.

Tastingin isännöi Skotlannista saapuva Highland Parkin Global Senior Brand Ambassador Martin Markvardsen.

Highland Park 50 yo. 2018 Release:

• Pullotettu 2018, mutta tisleet ovat itseasiassa vuodelta 1964 eli liemi on 53–54-vuotiasta.
• Tähän käytetty vain kaksi tynnyrillistä, hogshead-kokoisia, espanjalaisesta tammesta tehtyjä sherrytynnyreitä. On todellinen ihme, että nuo ovat säilyneet tislaamon varastoissa näin kauan.
• Vain 274 pulloa tehty, niistäkin lukemattomia on avattu viimeisten neljän vuoden aikana, joten näitä ei enää montaa ole avaamattomana.
• Edullisin hinta tälle pullotteelle on nyt noin 26 000 € ja hinnat ovat vain nousussa. Hinta oli ilmestyessään 11 000 puntaa joten hinta jo nyt tuplaantunut.

Illan kattauksessa on tarjolla:
1 cl Highland Park 12 yo.
1 cl Highland Park 18 yo.
1 cl Highland Park 21 yo.
1 cl Highland Park 25 yo.
1 cl Highland Park 50 yo.

Ilmoittautuminen:Sitovat ilmoittautumiset mika@malja.fi.

Liput: 299 € / henkilö