Ke 16.11.2022 klo 12:00
Kuopion kaupunginteatteri Niiralankatu 2, Kuopio

Hiiriä ja ihmisiä

Kuva: Antti Karppinen

George ja Lennie, eripariset ystävykset. Toinen terävä, käänteissään vikkelä, toinen vähälahjainen mutta väkivahva. Heidän kohtalonaan on kiertää hanttihommasta toiseen. Kauaa ei yhdessä paikassa voi viipyä, aina tulee kiire saada töpeksinyt Lennie turvaan vieraiden ihmisten raivolta. He jaksavat, heitä kantaa yhteinen unelma.

Hiiriä ja ihmisiä on niitä maailmankirjallisuuden klassikoita, jotka pysyvät paaluttamassa käsitystämme oikeasta ja väärästä, ystävyydestä ja rakkaudesta, vastuunkannosta, myös eriarvoisuuden repivyydestä. Ihmisyydestä.

Nobelisti John Steinbeck kirjoitti tämän näytelmän pienoisromaaninsa Of Mice and Men (Hiiriä ja ihmisiä) pohjalta. Kirja ilmestyi vuonna 1937, hän voitti sillä Pulitzerin kirjallisuuspalkinnon.

Rooleissa Mikko Rantaniva, Atte Antikainen, Toni Harjajärvi, Tom Lindholm (vier.), Mikko Paananen, Santeri Niskanen, Sohvi Roininen, Ilkka Pentti, Ari-Kyösti Seppo, Giuseppe Piazza

Kuva Antti Karppinen
Kesto n. 2h 25min, sis. väliajan 20min
Ikärajasuositus 10v.

Liput: 35,50€ / peruslippu
33,50€ / eläkeläiset, opiskelijat, työttömät, varusmiehet, lapset (alle 16-vuotiaat)
31,50€ / ryhmät (väh. 20 hlöä), pyörätuolit
Avustajat ilmaiseksi, mutta heilläkin on oltava paikkalippu.