La 11.3.2023 klo 13:00
Kuopion kaupunginteatteri Niiralankatu 2, Kuopio

Huhtikuu

Kuva: Kuopion kaupunginteatteri

Kustantaja on lukenut Makkosen käsikirjoituksen. Mitäs tämmöistä menit kirjoittamaan, kirjoita kuten ennenkin, rehevää tarinaa ja komeita käänteitä. Missä ovat hykerryttävät hahmot, joita ilkikurinen juoni kompastuttaa milloin mihinkin, missä on ilo, valo, huumori?

Kuuntele Makkonen mitä ne sinun henkilösi yrittävät sinulle kertoa! Ja Makkonen kuuntelee, sekaantuu tapahtumiin, on osa porukkaa.

Kylä on kuin kyläläisensä, muuttuu sen mukana, kenen kulmasta tapahtumia katsotaan. Yhteisö, jonka liimana - kuten kylille hyvin sopii - ovat huoltoaseman kahvila, kirkko, kampaamo, pankki, VPK, koteja siellä ja täällä. Kylä on täynnä salaisuuksia, syntiä ja syyllisyyttä. Kieroilua ja pelkuruutta. Mutta myös iloa, auttamista, yhteishenkeä, hellää epävarmuutta. Kiintymystä, arkista mutta runsasta.

Huhtikuu on julkea ja terävä komedia mittavista rikoksista, joita yhdistää se kaikkein inhimillisin: olen valmis mihin tahansa, jos vain saisin arvostusta ja edes vähän rakkautta! Että jaksaisin itse itseäni arvostaa

He kaikki yhdessä eivät yleensä ole samaa mieltä mistään. No siitä sentään, että harvoin jos koskaan kirkot ihan itsestään syttyvät palamaan.

Rooleissa Atte Antikainen, Sari Happonen, Toni Harjajärvi, Risto Korhonen, Mikko Paananen, Lina Patrikainen, Ilkka Pentti, Sohvi Roininen, Puntti Valtonen ja Johanna Jauhiainen (vier.).

Liput: 37€ / peruslippu
35€ / eläkeläiset, opiskelijat, työttömät, varusmiehet, lapset (alle 16-vuotiaat)
33€ / ryhmät (väh. 20 hlöä), pyörätuolit
Avustajat ilmaiseksi, mutta heilläkin on oltava paikkalippu.