Tapahtuma on vuodelta 2022.

Ma 16.5.2022 klo 19:15
Kuopion kaupunginteatteri Niiralankatu 2, Kuopio

Hullu

Kuva: Kai G. Baer

Hullu on tarina siitä, kun järki lähtee kävelylle ja palaa kuukauden kuluttua takaisin.

Finlandia-palkitun Juha Hurmeen samannimiseen romaaniin perustuva, kriitikoiden ja katsojien ylistämä Hullu jatkaa Tampereen Teatterin vierailuohjelmistossa syyskaudella 2018. Hullu nähdään syys- ja lokakuun aikana yhteensä viisi kertaa Frenckell-näyttämöllä. Esityksen ensi-ilta oli Teatteri Telakalla 8.12.2016.

Hullua on esitetty jo yli 80 kertaa Tampereella ja muualla Suomessa. Esitysmäärä on Teatteri Telakan kaikkien aikojen ennätys. Hullu on palkittu Eino Salmelaisen tunnustuspalkinnolla ja sen pääosan esittävä Antti Laukkarinen palkittiin roolistaan Vuoden teatterinäyttelijänä 2017.

"Makasin sikiöasennossa nenä kiinni matossa. Ajattelin, että nukun vaikka siinä, koska siihen sänkyyn, jossa voisin levollisesti nukkua, oli yli 40 vuotta matkaa. Panin silmät kiinni. Pää muuttui välittömästi avaruuden mereksi."

”Lapsena olin ihaillut Liisaa, joka kesti tyynesti Ihmemaan kauhut. Nyt tarvittiin samaa tinkimätöntä asennetta. Myrkky imeytyi vereen nopeasti. Putosin sänkyineni tiedottomuuden kuoppaan että tärähti.”

Liput: 29,50 € / peruslippu
27,50 € / eläkeläiset, opiskelijat, lapset (alle 16v.), työttömät, varusmiehet
25,50 € / pyörätuolit, ryhmät väh. 20hlö. Ei vapaalippuja.
Avustajat ilmaiseksi, mutta heilläkin on oltava paikkaliput.