To 2.3.2023 klo 19:00
Kuopion kaupunginteatteri Niiralankatu 2, Kuopio

Huomenna hän tulee

Kuva: Otto-Ville Väätäinen

Ystävykset Vladimir (Martti Suosalo) ja Estragon (Mika Nuojua) seisovat tienposkessa ja odottavat sovittua tapaamista. Saapuvaksi odotetaan salaperäistä Godot-nimistä miestä, joka on välttämätöntä tavata. Varmuutta tapaamisen syystä tai luonteesta ei kuitenkaan ole.

Aikansa kuluksi parivaljakko täyttää hiljaisuutta sanailemalla. Odotuksen katkaisevat ohikulkeva herra Pozzo (Ville Majamaa) ja hänen kantajansa Lucky (Tomi Alatalo). Eriskummallisen parivaljakon saapuminen tuo vaihtelua, muttei vastauksia.

Nobel-palkitun Samuel Beckettin (1906–1989) klassikkonäytelmä on yksi länsimaisen kirjallisuuden kulmakivistä, nyt Reita Lounatvuoren uutena käännöksenä. Beckett oli suuri music hallin, mykkäfilmin, Chaplinin ja Buster Keatonin ystävä. Tämä näkyy näytelmässä, jossa tasapainotellaan koomisen ja traagisen välisellä nuoralla. Skaala on laaja, kun päättömästä slapstickistä mennään heittämällä olemassaolomme traagisiin peruskysymyksiin ja takaisin.

Espoon Kaupunginteatterin, Tampereen Teatterin ja Turun Kaupunginteatterin yhteistuotannossa klassikko päivitetään 2020-luvulle. Maailmanlopun tai maailman alun keskeltä avautuu kipeän ajankohtainen, järkyttävä ja hauska esitys Pentti Kotkaniemen ohjauksessa.

Matalalla vinhaa vauhtia kiitävien harmaiden pilvien alla pienet ihmiset yrittävät löytää edes hitusen onnea ja tarkoitusta elämäänsä. Aina on jotain, mitä odottaa.

Rooleissa Martti Suosalo, Mika Nuojua, Ville Majamaa ja Tomi Alatalo

Liput: 37€ / peruslippu
35€ / eläkeläiset, opiskelijat, työttömät, varusmiehet, lapset (alle 16v.)
33€ / ryhmät (väh. 20 hlöä), pyörätuolit
Avustajat ilmaiseksi, mutta heilläkin on oltava paikkalippu.