Ma 6.12.2021 klo 14:30 - 15:30
Vesannon kirkko Koulutie 1, Vesanto

Isänmaalle - Itsenäisyyspäivän mieskuoromusiikkia

Kuva: Mieskuoro Kuopio-Kvartetti

Tervetuloa juhlimaan Suomea mieskuoromusiikin parissa! Mieskuoro Kuopio-Kvartetin Isänmaalle-konsertissa kuullaan itsenäisyyspäivään liittyviä mieskuoroklassikoita ja muita suomalaisia lauluja. Konsertit johtaa Jaana Turunen ja laulusolistina esiintyy Pentti Toikkanen. Urkurina toimii Anu Pulkkinen.

Suomen laulun, Finlandian ja monen muun tunnetun kappaleen lisäksi konserteissa kuullaan musiikkia kansallisromantiikan aikakaudelta eli ajalta ennen itsenäistymistä. Suomalaisuusaate inspiroi noihin aikoihin voimakkaasti taiteilijoita, kirjailijoita ja säveltäjiä, minkä vuoksi kyseistä aikakautta kutsutaan usein suomalaisen taiteen kulta-ajaksi.

Konsertissa kuultavien kappaleiden säveltäjistä tunnetuimpia ovat Jean Sibelius, Toivo Kuula ja Leevi Madetoja. Suomalaisuus kuuluu myös Eino Leinon, Aleksis Kiven, Larin-Kyöstin ja monen muun nimekkään runoilijan teksteissä. Myös itäsuomalaisuus on konsertissa edustettuna.

Konsertti toteutetaan yhteistyössä Vesannon kunnan, Vesannon Osuuspankin ja Niiniveden seurakunnan kanssa.

Liput: Konsertti on maksuton.