La 22.10.2022 klo 18:00
Kuopion kaupunginteatteri Niiralankatu 2, Kuopio

Iso Iita

Kuva: Sampo Jaakkola

Saako savolaisista koskaan tarpeekseen?
- Ei todellakaan, nehän naarattaa meitä aena!

Nyt on vihdoinkin nähtävillä Heikki Kujanpään ja Antti Heikkisen raapustama vinkeä ja turhankin rohkea Iso Iita komedia.

Seminologi Iida Railo, tuttuin kesken Iso Iita, saapuu savolaiskylän apteekkiin etsimään vanhempiaan. No heitä ei meinaa löytyä, mutta aika paljon muuta sitten löytyykin. Apteekkari Aatun venkoilu kahden naisen välissä, sutki murhasuunnitelma ja apteekkarin tyttären pelko pysyä neitsyenä ”for ever”. Ehtaan savolaiseen saippuaoopperaan mahtuu vielä hyvin mukaan lullukka maalari, vaimoa kaipaava kyläpoliisi (huom. koiranotto maksaa, mutta vaemo on ilimanen) ja legendaarinen Kala-Paavo, josta juttua piisaa.

Kaikki tämä parisuhdehässäkkä tapahtuu yhden vuorokauden aikana, juhannuksena. Silloinhan perinteisesti ihmiset tulevat vähän hulluiksi ja savolaisiksi!

Iso Iita – ehta savolainen saippuaooppera.

Rooleissa Katri-Maria Peltola, Lotta Vaattovaara (vier.), Puntti Valtonen, Sari Happonen, Sari Harju, Atte Antikainen, Ari-Kyösti Seppo ja Ilkka Pentti.

Liput: 35,50 € / peruslippu
33,50 € / eläkeläiset, opiskelijat, lapset (alle 16v.), työttömät, varusmiehet
31,50 € / ryhmät, pyörätuolit.
Avustajat veloituksetta, mutta heilläkin on oltava paikkalippu.