La 27.5.2023 klo 13:00 - 13:45
Kuopion korttelimuseo Kirkkokatu 22, Kuopio

Jalkapalloa ja kunnian kenttiä -näyttelyopastus

Kuva: Kuopion korttelimuseo

Jalkapalloa ja kunnian kenttiä -näyttelyopastuksella pääset tutustumaan pohjoissavolaisen jalkapalloilun historiaan. Näyttelyssä syvennytään pelivälineiden kehitykseen varhaisista jalkapalloista ja nappulakengistä lähtien. Esillä on 11 savolaista pelikenttää, joilla on jokaisella oma mielenkiintoinen historiansa. Näyttelyssä seurataan tänä vuonna 100-vuotta täyttävän Kuopion Palloseuran kehitystä takaisin suomalaisen jalkapalloilun terävimpään kärkeen. Nähtävillä on esineistöä sekä maakunnan jalkapalloseuroilta että entisiltä ja nykyisiltä pelaajilta.

Kesto noin 30–45 minuuttia.

Näyttely perustuu vuonna 2020 ilmestyneeseen teokseen Kunnian kentät – kirja savolaisista jalkapallopyhätöistä.

Opastukset keväällä:
La 4.2. klo 13