Ti 27.7.2021 klo 17:00 - 20:00
VieKas LIFE & Kuopion kaupungin ympäristönsuojelupalvelut

Jättipalsamitalkoot Kuopion Päivärannassa

Kuva: VieKas LIFE

Tervetuloa mukaan tekemään Suomen luonnonsuojeluliiton kanssa helppoa mutta merkittävää käytännön luonnonsuojelutyötä!

Vaalitaan yhdessä Suomen luonnon monimuotoisuutta – kitketään haitallista vieraskasvilaji jättipalsamia!

Jättipalsamin kitkentätalkoot Kuopio Päiväranta
Tapaamispaikka: Petäjätien rannassa, venelaiturin ja matonpesupaikan kupeessa.

Tarvitset mukaan hyvät puutarhahanskat ja/tai kumisaappaat. Talkookohteen maasto on pusikkoista, joten pitkähihaiset vaatteet suositeltavia.

Tapahtumalla on varovainen säävaraus – jättipalsamia kitketään myös vähän reippaammassakin sateessa, mutta vaarallisen myrskyn sattuessa perumme talkoot ilmoittamalla siitä Facebookissa.

Voit tulla mukaan niin pitkäksi tai lyhyeksi aikaa, kuin haluat.
Tervetuloa!

Talkoiden vetäjänä toimii VieKas LIFE aluekoordinaattori Juha Ahola
puh. 044-780 9873
sähköposti: juha.ahola@sll.fi
Tapahtuman järjestää:
Pohjois-Savon luonnonsuojelupiiri/Kuopion Luonnon Ystäväin Yhdistys/Kuopion kaupunki + Suomen luonnonsuojeluliiton VieKas LIFE -hanke
Talkoot ovat osa Suomen luonnonsuojeluliiton vieraslajityötä ja SLL:n koordinoiman VieKas LIFE -vieraslajihankkeen toimintaa.