Tapahtuma on vuodelta 2021.

Ke 1.12.2021 klo 19:15
Kuopion kaupunginteatteri Niiralankatu 2, Kuopio

Kaikille kuuluu rakkaus

Kuva: Minimi

Suomen pohjoisin ammattitanssiteatteri Rimpparemmi vierailee Kuopion kaupunginteatterissa teoskokonaisuudellaan “Kaikille kuuluu rakkaus”. Ilta koostuu Matti Paloniemen koreografiasta "Aikalainen" sekä Jacques Brelin tuotannon upeista lauluista.

Aikalainen

Ihastuminen. Hurmio. Riita. Sovinto. Arki.
Kaksi naista aikalaista.

Aikalainen on vahva tulkinta parisuhteesta ja sen dynamiikasta. Tanssiteos kuvaa lumoavalla tavalla myrskyäviä tunteita rakastumisen ensihuumasta perusarkeen. Tasa-arvoinen avioliittolaki ja yhdenvertaisuus ovat olleet kantavana ajatuksena teoksen synnyssä.

Koreografia: Matti Paloniemi
Tanssijat: Laura Kallas-Herd, Marjo Selin
Äänisuunnittelu: Henri Haakana
Valosuunnittelu: Mika Ryynänen
Pukusuunnittelu: Kaija Maunula
Kuva: Antti Kurola

Kaikille kuuluu rakkaus - Chansons De la Vie - Jacques Brel

Tässä esityksessä muusikot päästävät kaiken irti. Välillä juostaan kuin härät kohti kuolemaa ja välillä pidätetään hengitystä, jotta ei sanottaisi liikaa. Konsertti koostuu Brelin tuotannon helmistä, jotka on käännetty suomenkielelle.

Jacques Brelin laulut kertovat isosti elämästä; rakkaudesta, kuolemasta, yhteiskunnallisista havainnnoista. Synkkiäkin aiheita käsitellään hulvattomasti Brelin tapaan. Amsterdam, Vanhojen rakastavaisten laulu (La chanson des vieux amants), Jos nyt menet pois (Ne me quitte pas) ja muut chanson-klassikot vievät kuulijan Amsterdamin kaduille ja sieltä aina hellään ja katkeraan rakkauteen.

Kapellimestari, musiikin sovitus, kontrabasso: Jukka Nurmela
Laulu: Joni Kuokkanen