Pe 16.12.2022 klo 18:00
Kallaveden Seurakunta Maaningan alue

Kauneimmat joululaulut Piilolassa

Kuva: Kuopion seurakunnat

Kauneimmat Joululaulut kajahtavat ympäri Suomen vuonna 2022 jo 50. kerran. Suomen suurimmasta vuosittaisesta musiikkitapahtumasta on muodostunut jouluperinne, joka kerää vuosittain noin miljoona suomalaista kirkkoihin laulamaan.

Nykyisin lähes jokainen evankelisluterilainen seurakunta järjestää vähintään yhden Kauneimmat Joululaulut -tilaisuuden. Suurimmat seurakunnat laulattavat ihmisiä kymmenissä tilaisuuksissa ensimmäisestä adventista loppiaiseen. Kauneimpia Joululauluja lauletaan kirkkojen lisäksi muun muassa kuppiloissa, kauppakeskuksissa ja kouluissa. Tämän lisäksi Kauneimpia Joululauluja kokoontuvat laulamaan myös ulkosuomalaiset eri puolilla maailmaa.

Kauneimmat Joululaulut tekee hyvää!

Jouluun kuuluu antamisen ilo – niin myös Kauneimpiin Joululauluihin. Kauneimmissa Joululauluissa kerätään vuosittain lahjoituksia Suomen Lähetysseuran työhön heikoimmassa asemassa olevien lasten aseman parantamiseksi. Teemme työtä uskontoon, kieleen tai etnisyyteen katsomatta, jotta jokaisella lapsella olisi toivoa ja oikeus parempaan tulevaisuuteen.

Kauneimmat Joululaulut -keräyksen avulla teemme työtä köyhyyden poistamiseksi sekä ihmisarvoisen elämän ja oikeudenmukaisuuden puolesta. Parannamme kehitysmaiden äitiysterveyttä ja lasten mahdollisuuksia ravintoon, puhtaaseen juomaveteen, turvaan ja koulutukseen. Edistämme vammaisten lasten erityisopetusta ja heidän oikeuksiensa toteutumista. Kehitämme myös selviytymiskeinoja ilmastonmuutoksessa.