To 29.9.2022 klo 19:00 - 20:30

Leo McFall, kapellimestari
Viviane Nüscheler, harppu

Richard Strauss: Don Juan
Tan Dun: Nu Shu – The Secret Songs of Women – Sinfonia 13 mikrofilmille, sooloharpulle ja orkesterille

Syksyn avajaiskonsertissa orkesterin uusi harppu, nimeltään Minerva Gold, loistaa parrasvaloissa solistinaan Helsingin kansainvälisen harppukilpailun voittaja Viviane Nüscheler. Päänumerona kuullaan musiikistaan elokuvaan Hiipivä tiikeri, piilotettu lohikäärme Oscarin voittaneen säveltäjämestari Tan Dunin teos Nu Shu: The Secret Songs of Women. Kiehtova teos perustuu Kiinassa 1200-luvulta alkaen äidiltä tyttärille suullisena perimätietona siirtyneeseen salaiseen kieleen, jonka kautta naiset ovat ilmaisseet tunteitaan laulaen aina näihin päiviin saakka. Tan Dun tutki kieltä intensiivisesti useiden vuosien ajan ja sävelsi teoksen autenttisia laulunäytteitä sisältävien lyhytelokuvien ympärille. Miehistä näkökulmaa konsertin ohjelmaan tarjoaa Richard Straussin teos naistensankari Don Juanin surullisenkuuluisista toilailuista. Kiihkeästä sävelrunosta tuli Straussin kansainvälinen läpimurtoteos, jossa säveltäjä oli huumaantunut suuresta sinfoniaorkesterista ja sen sointimahdollisuuksista. Ennakkotiedoista poiketen konsertin johtaa Kuopiossa toistamiseen vieraileva kapellimestari Leo McFall.

Konsertin kesto on noin 1 tunti 25 minuuttia, sisältää väliajan.

Järj. Kuopion kaupunginorkesteri

EARLY BIRD -KAUSIKORTIT
Nopean ostajan etuhintaan 21.6. saakka

Early Bird -kausikortti:
200 € perushinta
160 € eläkeläiset

Myyntiaika: 13.5. – 21.6.2022

Normaalihintainen kausikortti:
220 € perushinta
179 € eläkeläiset

Myyntiaika: 22.6. – 29.9.2022

Kertaliput: 33 / 27 / 11 € / 4 € konserttipäivän etulippu opiskelijat ja alle 20v
Kertaliput myynnissä 13.5.2022 alkaen.

Hinnat sisältävät Kuopion Musiikkikeskuksen palvelumaksun 2 €/lippu. Palvelumaksut vaihtelevat ostopaikasta riippuen.

Liput: 33 / 27 / 11 € / 4 € konserttipäivän etulippu opiskelijat ja alle 20v