To 10.2.2022 klo 19:00 - 20:45
Kuopion Musiikkikeskus Kuopionlahdenkatu 23, Kuopio

KAUSIKONSERTTI 2: SIBELIUS-SYKLIN HUIPENNUS

Konsertti esitetään liveyleisölle Kuopion Musiikkikeskuksen Konserttisalissa ja lisäksi striimataan livenä Kuopion kaupunginorkesterin YouTube-kanavalle. Konsertti on katsottavissa YouTubessa kuukauden ajan konserttipäivästä. Klikkaa tästä YouTube-kanavalle > Link icon Linkki
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Kuopion kaupunginorkesteri
Sascha Goetzel, kapellimestari (kapellimestari vaihtunut)
Isabelle van Keulen, viulu

Uusi ohjelma:
Franz Schreker: Scherzo jousiorkesterille
W.A. Mozart: Viulukonsertto nro 5 A-duuri K. 219 “Turkkilainen”
Jean Sibelius: Kaksi serenadia op. 69
Jean Sibelius: Sinfonia nro 7 C-duuri op. 105

Seitsemännessä ja viimeiseksi jääneessä sinfoniassaan Sibelius summaa tiiviisti ja kaikella kertyneellä taidollaan näkemyksensä siitä, minkälainen on täydellinen sinfonia. Yksiosainen teos on muotonsa ja temaattisen kehittelynsä osalta täysin suvereeni työ, ja kaunis synteesi uutta ja vanhaa – lopussa kuullaan jopa lyhyt laina yhdestä säveltäjän tunnetuimmista teoksista, Valse Tristestä.

Tunnelmaan meidän johdattelee aikamme merkittävimpiin viulisteihin lukeutuva Isabelle van Keulen, joka tulkitsee johdannoksi sinfoniaan Sibeliuksen kaksi serenadia. Lisäksi Keulen hemmottelee yleisöä Mozartin viulukonsertolla nro 5, joka tunnetaan myös lisänimellä turkkilainen. Illan aloittaa itävaltalaissäveltäjä Franz Schrekerin jousiorkesterille kirjoitettu Scherzo.

Tervetuloa turvallisesti konserttiin!

Järj. Kuopion kaupunginorkesteri
Liput: 33 / 27 / 11 € / 4 € konserttipäivän etulippu opiskelijat ja alle 20v
Hinnat sisältävät Kuopion Musiikkikeskuksen palvelumaksun 2 €/lippu. Palvelumaksut vaihtelevat ostopaikasta riippuen.

Livestream-tuotanto: Taustamarkkinat BGMT Oy ja Kuopion Musiikkikeskus
Ääni- ja valotuotanto: Kuopion Musiikkikeskus