To 3.3.2022 klo 19:00 - 21:00

Vitĕzslava Kaprálová: Suite en miniature op. 1
Franz Xaver Scharwenka: Pianokonsertto nro 1 B-molli op. 32
Antonín Dvořak: Sinfonia nro 5 F-duuri op. 76 B 54

Konsertti tarjoaa slaavilaista hehkutusta kahdelta tšekkiläissäveltäjältä sekä puolalaissaksalaiselta pianistilta Franz Xaver Scharwenkalta. Scharwenkan mahtavan Pianokonserton nro 1 koukuttavine finaaleineen tulkitsee Kuopiosta maamme terävimmän kärjen pianisteihin ponnistanut Risto-Matti Marin. Liszt- ja Tšaikovski-vaikutteisen konserton kantaesityksen soitti säveltäjä itse Lontoon Crystal Palacessa vuonna 1879 loistavin arvosteluin. Konsertin aloittaa Vitĕzslava Kaprálován slaavilaiseen romantiikkaan pohjaava, viehättävä miniatyyri ja sen päättää Antonín Dvořakin pastoraalinen 5. sinfonia, joka aloitti säveltäjän sinfonisten mestariteosten sarjan.

Tervetuloa turvallisesti konserttiin!

Järj. Kuopion kaupunginorkesteri
Liput: 33 / 27 / 11 € / 4 € konserttipäivän etulippu opiskelijat ja alle 20v

Hinnat sisältävät Kuopion Musiikkikeskuksen palvelumaksun 2 €/lippu. Palvelumaksut vaihtelevat ostopaikasta riippuen.

Liput: 33 / 27 / 11 € / 4 € konserttipäivän etulippu opiskelijat ja alle 20v