Tapahtuma on vuodelta 2021.

To 14.10.2021 klo 19:00 - 21:00
Kuopion Musiikkikeskus Kuopionlahdenkatu 23, Kuopio

KAUSIKONSERTTI 5: JUKKA ESKOLA

Kuopion kaupunginorkesteri
Jaakko Kuusisto, kapellimestari
Jukka Eskola, trumpetti

Missy Mazzoli: River Rouge Transfiguration (Suomen ensiesitys)
Jaakko Kuusisto: Trumpettikonsertto op. 36
Pjotr Tšaikovski: Sinfonia nro 5 e-molli op. 64

Kuopiosta ponnistanut huipputrumpetisti Jukka Eskola on noussut aikamme arvostetuimpien jazzmuusikoiden joukkoon. Kaupunginorkesterin konsertissa Eskola nähdään solistina Jaakko Kuusiston runsasrytmisessä konsertossa, jonka harmonia-ajattelussa erityisesti voi ajoittain huomata jazzin vaikutteita. Alkusoittona kuultava Missy Mazzolin River Rouge Transfiguration on saanut inspiraationsa Detroitin tehdasmaisemasta; teos kuullaan nyt ensimmäistä kertaa Suomessa. Teoksessa tehtaan jäte ja melu muuntuvat sointuvaan ja odottamattomaan muotoon. Konsertin kruunaa Pjotr Tšaikovskin viides sinfonia, jossa säveltäjä kuljettaa kohtalonteemaa teoksen läpi aina mahtipontiseen loppuun saakka.

Konsertin kesto on noin 1 tunti 40 minuuttia, sisältäen väliajan.

Tervetuloa turvallisesti konserttiin!

Järj. Kuopion kaupunginorkesteri
Liput: 33 / 27 / 11 € / 4 € konserttipäivän etulippu opiskelijat ja alle 20v

Hinnat sisältävät Kuopion Musiikkikeskuksen palvelumaksun 2 €/lippu. Palvelumaksut vaihtelevat ostopaikasta riippuen.

Liput: 33 / 27 / 11 € / 4 € konserttipäivän etulippu opiskelijat ja alle 20v