To 7.4.2022 klo 19:00 - 21:00

Felix Mendelssohn-Bartholdy: Hebridit-alkusoitto h-molli op. 26
Theodor Verhey: Huilukonsertto nro 1 d-molli op. 43
Pjotr Tšaikovski: Sinfonia nro 3 D-duuri op. 29

Konsertin myötä estradille nousee kaksi kansainvälistä taiteilijaa: ranskalaishuilisti Joséphine Olech ja brittiläiskapellimestari Gabriella Teychenne. Konsertin alussa merellisen maiseman eteemme maalaa Felix Mendelssohn-Bartholdyn suosittu Hebridit-alkusoitto, jonka säveltäjä kirjoitti vierailtuaan Skotlannin länsipuolella sijaitsevassa Fingalin luolassa. Olechin tulkintana kuullaan hollantilaissäveltäjä Theodor Verheyn kaunis ja huilun lyyrisyyttä esiin tuova 1. huilukonsertto, jonka Olech on myös levyttänyt. Konsertin päätteeksi soi Pjotr Tšaikovskin tanssillinen, ehkäpä jo säveltäjän tuleviin baletteihin nojaava Sinfonia nro 3.

Tervetuloa turvallisesti konserttiin!

Järj. Kuopion kaupunginorkesteri
Liput: 33 / 27 / 11 € / 4 € konserttipäivän etulippu opiskelijat ja alle 20v
Hinnat sisältävät Kuopion Musiikkikeskuksen palvelumaksun 2 €/lippu. Palvelumaksut vaihtelevat ostopaikasta riippuen.

Liput: 33 / 27 / 11 € / 4 € konserttipäivän etulippu opiskelijat ja alle 20v