To 11.5.2023 klo 19:00 - 21:00
Kuopion Musiikkikeskus Kuopionlahdenkatu 23, Kuopio

Kausikonsertti 7: Heräävä kevät

Klo 18 Valohalli Taiteilijatapaaminen
Syksyn 2023 ohjelmiston julkistaminen.
Kuopion kaupunginorkesteri
Michael Seal, kapellimestari
Matthew Barley, sello

Jaakko Kuusisto: Wiima
Richard Strauss: Metamorfooseja 23 soolojouselle
Misha Mullov-Abbado: Sellokonsertto Evolving Spring

Jaakko Kuusiston kausi aloitettiin syksyllä 2018 hänen säveltämällään Wiima-teoksella ja samaan teokseen Jaakon aikakausi myös suljetaan. Symboliikalla latautuneessa konsertissa herätään kukkeaan kevääseen ja samalla uuteen aikakauteen vaalien kaikkea hyvää menneisyydestä, samalla uteliaana uutta kohti kulkien. Jazzbasistina, säveltäjänä ja sovittajana tunnetun Misha Mullov-Abbadon sellokonsertto esitettiin ensimmäisen kerran Lontoon Jazz Festivalilla BBC Concert Orchestran toimesta juuri ennen pandemiaa. Se on kirjoitettu sellisti ja improguru Matthew Barleylle, joka on vuosien varrella viettänyt Kuopion muusikoiden kanssa useita antoisia viikkoja luovan musisoinnin parissa. Jaakko Kuusiston kausi Kuopiossa paketoidaan kiitollisena kunnioittaen hänen perintöään ja esittäen genrerajoja kumartelematonta värikästä ohjelmistoa.

Järj. Kuopion kaupunginorkesteri

LIPUT:
4 € konserttipäivän etulippu opiskelijat ja alle 20v

Hinnat sisältävät Kuopion Musiikkikeskuksen palvelumaksun 2 €/lippu. Palvelumaksut vaihtelevat ostopaikasta riippuen.

Liput: 33 € / 27 € eläkeläiset ja ryhmät väh. 20 hlöä / 11 € lapset alle 16v ja opiskelijat
4 € konserttipäivän etulippu opiskelijat ja alle 20v