To 15.12.2022 klo 19:00 - 21:00

Kausikonsertti 8: Pähkinänsärkijä

Kuopion kaupunginorkesteri
Kalle Kuusava, kapellimestari
Taidelukio Lumitin ja Taideyliopiston Sibelius-Akatemian Kuopion yksikön projektikuoro
Mari Koistinen, kuoron valmennus

Pjotr Tšaikovski: Pähkinänsärkijä-baletti konserttiversiona

Pjotr Tšaikovskin klassikkobaletti Pähkinänsärkijä on hurmaava koko perheen suosikki, joka tuo joulutunnelman. E. T. A. Hoffmannin satuun Pähkinänsärkijä ja Hiirikuningas perustuva tarina kertoo Klaara-tytöstä, joka jouluyönä joutuu kiehtovan sadun lumoihin. Unessaan Klaara kohtaa mm. pähkinänsärkijäksi taiotun prinssin, tinasotilaita ja hiiriarmeijan sekä Makeishaltijattaren. Sadun taikaa tarjoileva, rakastettu baletti kuullaan syksyn Kausikonsertti-sarjan päättävässä illassa konserttiversiona kokonaisuudessaan. Mukana on Mari Koistisen harjoittama projektikuoro, joka on muodostettu Taidelukio Lumitin ja Taideyliopiston Sibelius-Akatemian Kuopion yksikön laulajista ja kuoronjohdon opiskelijoista.

Konsertin kesto on noin 1 tunti 50 minuuttia, sisältää väliajan.

Järj. Kuopion kaupunginorkesteri

EARLY BIRD -KAUSIKORTIT
Nopean ostajan etuhintaan 21.6. saakka

Early Bird -kausikortti:
200 € perushinta
160 € eläkeläiset

Myyntiaika: 13.5. – 21.6.2022

Normaalihintainen kausikortti:
220 € perushinta
179 € eläkeläiset

Myyntiaika: 22.6. – 29.9.2022

Kertaliput: 33 / 27 / 11 € / 4 € konserttipäivän etulippu opiskelijat ja alle 20v
Kertaliput myynnissä 13.5.2022 alkaen.

Hinnat sisältävät Kuopion Musiikkikeskuksen palvelumaksun 2 €/lippu. Palvelumaksut vaihtelevat ostopaikasta riippuen.

Liput: 33 / 27 / 11 € / 4 € konserttipäivän etulippu opiskelijat ja alle 20v