Tapahtuma on vuodelta 2023.

To 6.7.2023 klo 20:00
Kuopion tuomiokirkko Vuorikatu 17, Kuopio

Kesän iltamusiikki | Barry Jordan, urut

Kuva: Kuopion tuomiokirkkoseurakunta

Kesän iltamusiikissa soittaa urkutaiteilija Barry Jordan.

Barry Jordan syntyi Port Elizabethissa, Etelä-Afrikassa, 1957. Hän opiskeli Kapkaupungin yliopistossa 1976-1979 sekä 1985-1986, myöhemmin Wienissä ja Lyypekissä, suorittaen konserttidiplomitutkinnon professori Martin Haselböckin johdolla 1988. Kirkkomusiikin diplomitutkinnot hän suoritti 1992 ja 1994.

Opintojen jälkeen Jordan nimitettiin Magdeburgin tuomiokirkon urkuriksi ja kuoronjohtajaksi. Hän aloitti tehtävässään elokuussa 1994. Barry Jordan on hyvin kysytty konsertoija Saksassa sekä ulkomailla. Hän myös säveltää aktiivisesti. Vuosina 2003-2006 hän toimi urkuluennoitsijana Leipzigissa. Marraskuussa 2004 hän sai Kikkomusiikinjohtajan kunnianimen.

Liput: Ohjelma 15 € | opiskelijat, eläkeläiset sekä muut alennusryhmät 10 €. Tuntia ennen konsertin alkua kirkon ovilta.