Tapahtuma on vuodelta 2023.

To 8.6.2023 klo 20:00 - 21:00
Kuopion tuomiokirkko Vuorikatu 17, Kuopio

Kesän iltamusiikki | Vancouver Chamber Choir

Kuva: Kesän iltamusiikit

Kanadalainen huippukuoro Vancouver Chamber Choir on viimeiset neljä vuotta ollut suomalaiskäsissä, sillä sen johtajana toimii Kari Turunen. Kesäkuun kiertue on kuoron ja sen uuden johtajan ensimmäinen ulkomaankiertue sitten pandemian alun. Kiertue kattaa seitsemän konserttia Virossa ja Suomessa.

Vancouver Chamber Choir on 16 laulajan ammattikuoro Kanadan läntisimmästä suurkaupungista. Kuoron perusti vuonna 1971 Jon Washburn, joka toimi sen taiteellisena johtajana 48 vuotta. Kari Turunen valittiin kuoron uudeksi taiteelliseksi johtajaksi kansainvälisen hakuprosessin jälkeen keväällä 2019. Hänen aikanaan kuoro on jatkanut kanadalaisen uuden kuoromusiikin esitaistelijana, mutta samalla laajentanut ohjelmistoaan kansainvälisempään suuntaan ja pohjoismainen kuoromusiikki on luonnollisesti ollut tärkeässä asemassa tässä prosessissa. Kuoron ohjelmisto Kuopiossa heijastaa tätä tasapainoa. Ohjelmassa on kanadalaisen musiikin lisäksi runsaasti musiikkia Virosta ja Suomesta, mukaan lukien kanadalais-suomalaisen Matthew Whittallin uutuusteos Snowdrops sekä Mikko Nisulan Les Rêveries, molemmat teoksia, jotka kuoro on kantaesittänyt.

Liput: Ohjelma 15 € | opiskelijat, eläkeläiset sekä muut alennusryhmät 10 €. Tuntia ennen konsertin alkua kirkon ovilta.