Tapahtuma on vuodelta 2022.

Su 25.9.2022 klo 16:00
Alavan kirkko Keihäskatu 5 B, Kuopio

Kirjailijavierailu: Sirpa Kähkönen

Kuva: Naisten Pankki Kuopio

Naisen osa työmarkkinoilla on ollut – ja on yhä – äärimmäisen epätasa-arvoinen niin palkan kuin yleisen arvostuksen näkökulmasta.

Mitä mieltä kuopiolaislähtöinen kirjailija Sirpa Kähkönen on naisten roolista ja asemasta työmarkkinoilla? Hän on oikea henkilö pohtimaan aihetta, sillä hän on historiallisissa romaaneissaan pureutunut yhteiskunnallisiin aiheisiin ja peilannut niitä usein erityisesti lasten ja naisten kautta.

Kähkönen saapuu Kuopioon Naisten Pankin sekä Alavan seurakunnan vieraaksi sunnuntaina 25. syyskuuta. Vierailu alkaa Alavan seurakuntasalissa kello 16, jolloin Kähkönen pohtii ja tarkkailee yhdessä toimittaja Katja Hedbergin maailman tilannetta työtä tekevien naisten näkökulmasta. Naisten Pankin tämän vuoden valtakunnallinen teema on ”Nainen ja työ”.

Naisten Pankki toimii kehitysmaiden naisten aseman parantamiseksi ja siinä oleellista on juuri koulutus ja työ.

Haastattelun jälkeen seurakunta tarjoaa teetä ja kahvia ja on mahdollisuus tutustua Kuopion Naisten Pankkiin ja tukea toimintaa ostamalla arpoja tai myyntituotteita. Myynnissä on mm. naistenpankin kahvia ja teetä sekä käsitöitä.