Pe 17.6.2022 klo 12:00 - 17:30
Palad Showroom Puijonkatu 16, Kuopio

Kultaa ja hopeaa - näyttely julkisesta taiteesta

Kuva: Partanen & Lamusuo Oy

Taiteilija-arkkitehtipari Jaana Partanen ja Heikki Lamusuo tunnetaan lukuisista julkista taidetta ja arkkitehtuuria yhdistävistä teoksista, jotka sulautuvat erottuviksi, mutta erottamattomiksi osiksi rakennuksia. Kultaa ja hopeaa -näyttely esittelee parin suunnittelemia julkisia taideteoksia yli kahden vuosikymmenen ajalta.

Näyttely on elämyksellinen kokonaisuus, jossa taideteoksia ja niiden valmistusprosessia esitellään kuvien, mallipalojen, videoiden, pienoismallien ja tekstien avulla. Näyttelyssä on opastus suomeksi, tarvittaessa englanniksi.

Näyttely on esillä Palad Showroomilla, Puijonkatu 16:
to 16.6. klo 12-17.30
pe 17.6. klo 12-17.30
la 18.6. klo 12-17.30
su 19.6. klo 12-17.30

Tervetuloa!

Näyttelykokonaisuutta täydentää kirja, joka esittelee taiteilijaparin julkisia teoksia sekä tarinoita ja kommelluksia niiden taustalla. Evoluutio – julkista taidetta läpi vuosikymmenten -kirja on ensimmäinen osa kirjasarjaa, joka esittelee yrityksen monipuolista osaamista niin muotoilun kuin arkkitehtuurinkin saralla. Kirjan hinta on 45 € (sis. alv 10%) ja sen voit ostaa mukaasi Palad Showroomilta (korttimaksu).

Taiteilijapari Partanen & Lamusuo on tehnyt pitkäjänteisesti työtä julkisen taiteen edistämiseksi Suomessa. Heidän työnsä on palkittu mm. vuonna 2010 Kuopion kaupunginjohtajan tunnustuspalkinnolla ja vuonna 2018 Savolainen suoraviiva -muotoilutekotunnustuksella.