Pe 17.9.2021 klo 12:00
Kuopion kaupunginteatteri Niiralankatu 2, Kuopio

Kulttuurikeitto: Korvaamattomat

Kuva: Minimi

Kulttuurikeitto on tunnin mittainen lounastapahtuma, jossa keittolounaan lisäksi nautitaan tanssi- tai teatteriesitys. Kulttuurikeittojen lounaan valmistuksesta vastaa Teatteriravintola Ofelia. Kulttuurikeitto on Tanssiteatteri Minimin ohjelmistoa.

Voinko olla samaa aikaa voimakas, tyylikäs, hellä ja hyökkäävä? Voinko pitää huolta ja selviytyä, mutta olla samalla sopimaton, keskeneräinen ja väsynyt? Mikä edes on tämä olemisen kahtiajako, joka juontaa juurensa kaukaa historiasta ja jota toteutamme edelleen vahingossa tai tahalleen?

Korvaamattomat-tanssiteoksessa olemisen teemoja, erilaisia rooleja ja suorituskulttuurista seuraavia ilmiöitä käsitellään kahden nuoren naistanssijan itse kehittelemällä Klubilla. Klubilla poukkoillaan roolista toiseen unohtamatta historian huokauksia, yhteiskunnallisia oletuksia ja omia ennakkoasenteita. Klubilla nilkutetaan korkokengillä, säteillään ja menestytään, sekä lorvitaan ja haahuillaan. Minimin omaa tuotantoa oleva teos on koruton, glitterkermavaahdolla kuorrutettu ennakkoluuloton kakku täynnä lempeyttä ja vilpittömyyttä.

Tekijät ovat inspiroituneet mm. vanhoista Vogue-lehdistä, Historian jännät naiset -teoksen teksteistä ja omista kokemuksistaan 2020-luvun Suomessa elävinä naisina.

Liput: 21 € / esitys + keitto + kahvi / tee
13,50 € / esitys ilman lounasta