Pe 14.10.2022 klo 12:00
Kuopion kaupunginteatteri Niiralankatu 2, Kuopio

Kulttuurikeitto: Martat

Kuva: Kim Saarinen

Kulttuurikeitto on tunnin mittainen lounastapahtuma, jossa keittolounaan lisäksi nautitaan tanssi- tai teatteriesitys. Kulttuurikeittojen lounaan valmistuksesta vastaa Teatteriravintola Ofelia.

MARTAT on tanssiteos matkasta, jolta ei ole paluuta. MARTAT vaeltaa kodistaan paenneen mielenmaisemassa Karjalan evakkotieltä kumivenematkaan Välimerellä. Liikkumisen tematiikasta ammentava teos on inspiroitunut Riikka Puumalaisen isoäidin Martta Puumalaisen opinnoista Suistamon seminaarissa v.1921 sekä Puumalaisen isotädin Martta Haakanan kokemuksista siirtokarjalaisena. Teoksen nimi tulee näistä kahdesta vahvasta Martasta.

Esiintyjät Riikka Puumalainen ja Anne-Mari Kivimäki

Kesto n. 1h (sis. lounas + esitys)
Ikärajasuositus 7

Liput: 21 € / esitys + keitto + kahvi / tee