19.8. - 20.8.
RH Entertainment

Kuopio Soi

Kuva: RH Entertainment

Elokuussa 2022 uuden Kuopio Soi -festivaalin kahdella esiintymislavalla nähdään kova kattaus kotimaan suosituimpia artisteja sekä viime vuonna uuden Hotshots-albumin julkaissut saksalainen rock’n roll -yhtye The Baseballs, jonka saavutuksiin lukeutuu mm. vuoden myydyimmän albumin Emma-palkinto vuodelta 2009. The Baseballs valtaa Kuopionlahden kentän lauantaina.

Kuopio Soi -festivaalin aikana alueella on monipuolista ruokaa ja juomaa myyviä ruokamyyntipisteitä. Tapahtuman ikäraja on 18 vuotta.

Ensimmäinen Soi-festivaali järjestettiin Oulussa kesällä 2018, jolloin Kuuska Soi keräsi noin 13 000 kävijää. Kaupunkifestivaaleille oli kysyntää ja seuraavana kesänä Soi -festivaalit järjestettiin Oulun lisäksi myös Salossa ja Järvenpäässä. Järvenpää soi -festivaali keräsi tuolloin yli 10 000 vierailijaa ja Salo soi -festivaali myytin loppuun jo ennakkoon. Kesällä 2021 Soi -festivaaleja järjestettiin Tampereen lisäksi myös Salossa, Kemijärvellä, Kotkassa, Oulussa ja Järvenpäässä, jossa musiikista nautti peräti 15 000 festivaalivierasta.

Liput: K-18
Yhden päivän lippu 59,90€
Yhden päivän priority-lippu 99,90€
Kahden päivän lippu 99,90€
Kahden päivän prioritylippu 179,90€
Prioritylippu sisältää prioritypassin, telttakatoksen, pientä suolaista naposteltavaa sekä omat saniteettitilat.