Ke 16.6.2021 klo 09:00 - 15:00
Hyvis-Kuopio

Kuopion Hyvinvointiseminaari

Kuva: Kuopion kaupunki Hyvinvoinnin edistämisen palvelualue

Hyvinvointiseminaari järjestetään tänä vuonna 16.6.2021 saavutettavana webinaarina verkossa. Seminaarin pää-teemana on hyvinvointia edistävät kohtaamiset. Seminaarin järjestäjänä toimii Kuopion kaupunki Hyvinvoinnin edistämisen palvelualue.

Aamupäivällä kuullaan ajankohtaiskatsaus hyvinvoinnin edistämisestä valtakunnallisesti. Asiantuntija Mari Miettinen (Sosiaali- ja terveysministeriö) kertoo kuulumisia hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen valtakunnallisista tavoitteista ja toimenpiteistä. Neuvotteleva virkamies Iina Berden (Opetus- ja kulttuuriministeriö) sen sijaan avaa Harrastamisen Suomen mallin roolia ja toimenpiteitä koululaisten hyvinvoinnin lisäämiseksi. Ohjelmapäällikkö (Ympäristöministeriö) Virve Hokkanen puolestaan kertoo Kestävä kaupunki -ohjelman tuloksista.

Iltapäivä vietetään kohtaamisten äärellä. Kirjastot koko kansan kohtaamispaikkoina teemaan johdattelee Kuopion kaupungin kirjastotoimenjohtaja Päivi Savinainen. Ikäystävällisestä orkesterista tulee kertomaan Suomen Sinfoniaorkesterit ry:n Yleisötyöfoorumin puheenjohtaja Annika Kukkonen. Tutkijatohtori, filosofi Frank Martela inspiroi puheellaan Itsensä kohtaaminen merkityksellisen elämän lähteenä. Lopuksi maankäytön suunnittelun professori Marketta Kyttä vie hyvinvointia edistävän kaupunkirakenteen pariin.

Seminaarissa kuullaan puheenvuoro myös Kuntoutussäätiön toimitusjohtaja Soile Kuituselta, aiheenaan sosiaalisesti kestävän kunnan rakentaminen hyvinvoinnin näkökulmasta. Kuopion museon museopedagogiikan tuottaja Nina Alvejärvi kertoo nuorten palvelumuotoiluehdotuksista yleisötiloihin ja osallisuus- ja järjestökoordinaattori Anne Aholainen kertoo ajankohtaista tulevaisuuden sosiaali- ja terveyskeskuksen kehittämisestä tukemaan ennalta ehkäisyä.

Liike edistää ajattelua - viime vuonna hyvää palautetta saanut jumppaosuus jälleen mukana aamupäivässä! Ohjelmassa myös ajattelua stimuloiva hengähdyshetki Kuopion kaupunginorkesterin musiikin parissa.

Ilmoittautuneille lähetetään tapahtumalinkki muutamaa päivää ennen tapahtumaa.

Ilmoittautuminen:Ilmoittautuminen seminaariin 14.6.2021 mennessä: Link icon Linkki

Liput: Seminaari on maksuton.