15.6.2021 - 16.1.2022 klo 10:00 - 17:00
Kuopion museo Museokatu 1, Kuopio

L3DNARDO DA VINCI

Kuva: Medartec

Kuopion museossa perehdytään erityisesti Leonardo da Vincin elämään, keksintöihin ja koneisiin. Mukana on niin käytännöllisiä keksintöjä kuin mielikuvituksellisia sotakoneitakin, tärkeimpiä maalauksia unohtamatta. Lentäminen kiehtoi Leonardoa, ja hän tutki väsymättä lintujen lentoa. Voisiko ihminenkin nousta siivilleen?

L3DNARDO DA VINCI tarjoaa unohtumattoman kokemuksen, jossa teknologia ja innovaatio hämmästyttävät ja yllättävät. Leonardo itse ilmestyy Kuopion museoon kolmiulotteisena hologrammina, keksinnöt heräävät henkiin lisätyn todellisuuden avulla, ja virtuaalilaseilla lennetään renessanssiajan maailmassa. Näyttely huipentuu projisointien avulla luotuun immersiiviseen tilaan, jossa koko huoneen kattava liikkuva kuvapinta tempaa katselijan mukaansa. Uppoudu Leonardon merkittävimpiin teoksiin ja keksintöihin kiinnostavalla ja uudella tavalla!

Näyttely esillä Kuopion museossa 16.1.2022 saakka.

Kuopion taidemuseossa esillä ollut osa L3DNARDO DA VINCI -näyttelyä sulkeutui 14.11.2021.

Liput: 10 € / 6 €