Tapahtuma on vuodelta 2021.

Ke 1.9.2021 klo 17:00 - 18:00
Zoom-etäluento, Kuopio
Kuopion museo, Kuopion taidemuseo, Kuopion kaupunginkirjasto

LUENTO: Leonardo da Vinci - Taiteilija luonnon tulkkina

L3DNARDO DA VINCI -luento: Leonardo da Vinci luonnon tulkitsijana 1.9. klo 17-18.

Leonardo da Vinci ei tehnyt eroa taiteen ja tieteen välillä ja hän oli erittäin kiinnostunut luonnon tutkimisesta. Leonardo da Vincin maalauksissa näkyy hänen erinomainen luonnontuntemuksensa, sillä kasvit esitetään oikeissa ympäristöissään ja ne ovat tunnistettavissa. Hän pyrki kuvaamaan luontoa realistisesti ja todenmukaisesti.

Taidehistorian dosentti Johanna Vakkarin luento Leonardo da Vincistä luonnon tulkitsijana 1.9. klo 17-18 on toinen osa Kuopion taidemuseon, Kuopion museon ja Kuopion kaupunginkirjaston L3DNARDO DA VINCI luentosarjaa. Sarjan seuraavat luennot ovat: 6.10. taidehistorioitsija Tiina Koivulahden luento Mona Lisan tutkimuksesta, 27.10. yleisen kirjallisuustieteen dosentti Pekka Vartiaisen luento renessanssin kirjallisuudesta ja 3.11. yleisen historian dosentti Susanna Niirasen luento renessanssimuodista.

Luentojen järjestämisen mahdollistavat Kuopion Isänmaallinen seura ja Kuopion Rouvasväen yhdistys. Luennot järjestetään keskiviikkoisin klo 17-18 etäluentoina Zoomin kautta ja ne ovat maksuttomia.

Linkki luentoon:

Link icon Linkki