Tapahtuma on vuodelta 2021.

To 30.9.2021 klo 11:30 - 16:00
Kuopion kaupungintalo Tulliportinkatu 31, Kuopio

Maistellen Kuopiota -ruokakiertoajelu

Kuva: Kuopion Oppaat ry

Tule pohjoissavolaisten makujen, lähiruoan, savolaisen ruokakulttuurin ja Kuopion historian lähteille.

Kierroksen aikana saat herkutella paikallisilla mauilla ydinkeskustaa kauempana olevissa ravintoloissa kuten pyörivässä Puijon Torniravintolassa, Koivumäen Kartanossa ja Kuopion Saanassa Kallaveden rannalla. Pääset legendaarisen kauppaneuvos Gustaf Raninin jalanjäljille historiallisessa Koivumäen Kartanossa ja tarina jatkuu Lignell & Piispasen tehdaskierroksella. Bussimatkalla kuulet Kuopiosta ja sen tärkeistä kohteista kuten Puijosta, Kallavedestä ja Saaristokaupungista sekä kierroksen ravintoloista ja niiden yrittäjistä.

Ruokakiertoajelut toteutuvat mikäli ilmoittautuneita on vähintään 10 henkilöä. Lähtö klo 11.30 Kuopion kaupungintalon edestä ja paluu torille n. klo 16.

Ilmoittautuminen:Sitovat ilmoittautumiset edellisenä tiistaina klo 20 mennessä sähköpostilla guideskuopio@gmail.com tai p. 044 244 3899. Ohjeet osallistumismaksun maksamiseen saat ilmoittautumisen yhteydessä. Kerro samalla myös mahdolliset erityisruokavaliot.

Liput: Osallistumismaksu on 83 €, joka sisältää tervetulojuoman ja lähiruokalautasen Puijon Torniravintolassa, lounaan pääruoan Koivumäen Kartanossa, tehdaskierroksen ja pienen maistiaisen Lignell & Piispasella sekä jälkiruoan ja kahvin Saanassa.