Pe 15.7.2022 klo 19:00
Sawohouse Garden Live Tarhakuja 1, Kuopio

Mariska

Kuva: mariska.fi

Mariska on karismaattinen laulaja, sanoittaja ja säveltäjä, joka aloitti uransa rap-artistina ja on sittemmin luonut ja julkaissut musiikkiaan tekstilähtöisesti genrerajoja kaihtamatta pop-musiikin parissa. Mariska on julkaissut 6 albumia omalla nimellään sekä kaksi albumia Mariska & Pahat Sudet -yhtyeen kanssa.

Hänen tunnetuimpia hittejään ovat mm. Kukkurukuu, Liekki ja Minä liityin sinuun. Mariska on myös julkaissut runoteoksia, toiminut kääntäjänä ja ansioitunut useiden megahittien sanoittajana muun muassa Jenni Vartiaiselle ja Anna Puulle. Mariska sanoittaa maailmaa ja sen ilmiöitä tavalla, joka hakee vertaistaan suomalaisella musiikkikentällä. (backfront.fi)

Nelosen Vain elämää -ohjelman 11. kaudella vuonna 2020 mukana ollut monilahjakas artisti on luonut alkuvuoden aikana uutta musiikkia myöhemmin tänä vuonna julkaistavaa albumiaan varten. Esimakua tulevasta levystä on saatu viime vuonna ilmestyneellä singlellä Terveisin Doris, joka nousi radiohitiksi ja striimasi kultaa. Mariskan uusin single Piste julkaistiin 25.2. Piste on italoiskelmän innoittama ja sinfoniaorkesterin siivittämä rakkauslaulu, joka kertoo siitä kuinka valinnan tekeminen voi olla vaikeaa.

Keikkailu uuden yhtyeen kanssa alkaa toukokuussa. Kokoonpano on Jouni Aslak (kitara), Antti Kokkola (kitara, viulu, koskettimet), Harri Rantanen (basso) ja Juha Räsänen (rummut). ”Oon ollut ns. festaripaastolla joitain vuosia, mutta nyt odotan kesää kovasti. Meillä on takana lukuisia treenejä ja joitain keikkoja. Meininki on todella rouhee ja meno upeaa”, kertoo Mariska. (kaikuentertainment.fi)

Mariskan musiikkia pääset kuulemaan Kuopiossa Sawohouse Garden Live -keikalla joka järjestetään Sawohousen viihtyisällä sisäpiha-alueen ulkoterassilla 15.7.2022. Liput ovat ennakkomyynnissä TIKETISSÄ . Lippuja on saatavilla myös ovelta ennen tapahtumaa.

Showtime klo 20.30

Mariskan sivut : www.mariska.fi