Tapahtuma on vuodelta 2023.

6.2. - 12.2.
Kuopion kaupunginkirjasto Maaherrankatu 12, Kuopio

Mediataitoviikko

Kuva: Kuopion kaupunginkirjasto

Mediataidot nostetaan näkyviksi Kuopion kaupunginkirjastossa 6.–12.2.2023, kun vietämme vuosittaista Mediataitoviikkoa. Kansallisen teemaviikon tavoitteena on kehittää lasten, nuorten ja aikuisten valmiuksia toimia media-arjessa.

Osallistu viikon ohjelmaan Kuopion pääkirjastolla – tässä tapahtumatarjontamme!

Avoinna koko viikon:

Mediataitorastit – Tiedätkö, mikä on deepfake? Ovatko leffojen ja pelien ikärajat hallussa? Selvitä hauskat tehtävät! Lomakkeen saat lasten- ja nuortenosastolta.

Mediataidon keskusteluseinät – Millaiselta sinun media-arkesi näyttää? Kerro ja kommentoi lisäämällä oma muistilappu keskusteluseinälle.

Tiistaina 7.2.

klo 13 – 15.30 Bee-bot -robottipaja lasten- ja nuortenosaston koulutustilassa. Hauskaa ohjelmointia bottien tehtäväradalla!
klo 15 – 17.30 VR -lasien testailua aikuistenosaston kaupunkiverstaalla, 2. krs. Ikäraja 13 vuotta.

Keskiviikkona 8.2.

klo 14 leffanäytös kokoussalissa, 1. krs. Nähdään elokuva Hurja jengi, joka kertoo viiden pahiksen – herra Suden, herra Käärmeen, herra Hain, herra Piraijan ja neiti Tarantellan uudesta urasta hyviksinä. Hauskan leffan ikäraja on k7 ja aikuisen saattamana 4 v. täyttäneille. Osallistu myös elokuva -aiheiseen bingoon!

Torstaina 9.2.

Lauantaina 11.2.

klo 10 – 12.30 ja 13 – 15.30 Bee-bot -robottipajat lasten- ja nuortenosaston koulutustilassa. Hauskaa ohjelmointia bottien tehtäväradoilla!

klo 13 leffanäytös kokoussalissa, 1. krs. Nähdään elokuva Jurassic World: Dominion, jossa dinosaurukset ovat erittäin elossa ja saalistavat ihmisten läheisyydessä ympäri maailman. Jännittävän elokuvan ikäraja on k12 ja aikuisen saattamana 9 v. täyttäneille. Tutustu myös elokuvan aihepiiriä avaavaan kirjanäyttelyyn!