1.9.2022 - 18.9.2022 klo 12:00 - 18:00

Kuva: Perikunta Mikko Valtonen

MIKKO VALTOSEN NÄYTTELY 1.9.-18.9.2022 KANTTILASSA
klo 12:00-18:00
(Minna Canthin katu 22, Kuopio)

Mikko Valtosen (1968-2019) suuret teokset levittäytyvät koko Kanttilaan sisältäen maalauksia, sarjakuvia ja veistoksia.

Kanttilassa myytyjen teosten tuotosta 25 % kohdistuu Kanttilan hyväksi.

Näyttely täydentää Kuopion taidemuseolla Syvään päätyyn -näyttelyä.

Haastattelut näyttelystä: Anni Valtonen, avaltonen70@gmail.com
Tiedustelut: info@minnacanth.fi

Mikko Valtonen (1968-2019) exhibition features paintings and sculptures. Paintings are situated in all over Kanttila, so exhibition gets also familiar with Kanttila’s transformation and renovation project.

Valtonen was awarded the City of Kuopio's Minna Prize in 1998. It is a pleasure to bring Valtonen and Canth together in this way. The Kanttila sales exhibition will be completed at the Kuopio Art Museum Valtonen's retrospective exhibition Deep End.

All works are for sale. 25% of all board sales will be donated to Kanttila

THANKS TO: Anni Valtonen, Kuopion taidemuseo, Marja Louni, Jaana Kurttila, Jetro Turunen, Jose Ramon Montejo, Lorena Huete, Saija Pirinen
Inquiries, interviews: Anni Valtonen, avaltonen70@gmail.com

Lisäksi:

Popup -kirjakahvila avoinna joka päivä klo 12:00-18:00. Kahvia, teetä, Minnan kakkua kera kirjojen!

Minnan puoti palvelee myös verkossa minnanpuoti.fi. Voit tilata Minnan kakkuja verkossa ja noutaa Kanttilasta. ( Huom. myös vegaaninen/gluteeniton XS ja S kokoinen kakku). Kakut valmistaa kahvila Herkkumobiili tilauksesta.

Popup -kahvilaan vapaa pääsy, näyttelyt ja talokierros pääsylippu 4/6 € lippu.fi tai ovelta.

Kanttilan toisessa kerroksessa on lavastettu yksi residenssi-hotellihuone ja rakennushistoriallisessa selvityksessä tunnistettu Minnan salonki. Salonki oli( 1880-1897) paikka, missä muutettiin maailmaa mm. keskustelemalla, kirjoittamalla ja kohtaamisilla.

Salongilla on keskeinen rooli tulevaisuudessa: Kanttilan suunnitelmiin kuuluu Minna Canth -akatemian perustaminen, joka vaalii Minnan henkistä perintöä toteuttamalla tasa-arvoa ja sananvapautta edistävää toimintaa.

Kanttila Minna Canthin katu 22,
Kuopio