Ke 10.5.2023 klo 19:15 - 20:15
Kuopion kaupunginteatteri Niiralankatu 2, Kuopio

Mirva Mäkinen ja Katja Mustonen: RAJA

Kuva: © Tanssiteatteri Minimi / Sampo Jaakkola

RAJA on viidelle tanssijalle suunniteltu teos rajalla olemisesta, rajojen luomisesta ja rajojen ylittämisestä. Teoksessa havainnoidaan mm. niitä hetkiä, kun rajat katoavat. Teos piirtää rajan käsitettä ennen kaikkea fyysisenä kokemuksena henkilökohtaisista kokemuksista ja inspiroituu rajoista myös sosiaalisina sekä kulttuurisina ilmiöinä pohtien sitä kautta avautuvaa rajojen laajempaa symboliikkaa.

Teoksen keskiössä on fyysinen, kehojen välinen dialogi tanssijoiden välillä. Kosketuksen eri laadut ja aikomukset hellästä rujompaan toimivat motiiveina lähestyä ihoa konkreettisena rajana itsen ja muun maailman välissä. Iho rajapintana symboloi ja sisältää useita rajoihin liitettäviä merkityksiä. Tällaisia voivat olla toisten ihmisten kohtaaminen, turva, ulkopuolisuus, yhteenkuuluvuus ja yksilön erilaiset vuorovaikutus suhteet ympäröivään maailmaan. Teoksen pohjana on kosketus ja parityöskentely. Teoksessa nähdään liikkeellisiä maisemia, joissa tasapaino ja sen menettäminen, tuki ja tuen katoaminen, refleksit ja tekijöiden jatkuvasti muuttuvat suhteet rakentavat pohjaa tanssille ja liikkeelle.

Liput: 25,00 € (peruslippu)
21,00 € (eläkeläinen)
15,00 € (opiskelija, työtön, alle 16 v, TEME)

Liput osoitteesta www.lippu.fi sekä Kuopion kaupunginteatterin palvelunumerosta 0600 413 143 (1,98 €/ min+pvm/ mvm) ma-la klo 9-19, teatterin lippukassalta, Musiikkikeskukselta ja Lippupisteen myyntipisteistä kautta maan