Tapahtuma on vuodelta 2021.

La 8.5.2021 klo 18:15
Kuopion kaupunginteatteri Niiralankatu 2, Kuopio

Neito kulkee vetten päällä

Kuva: Kuopion kaupunginteatteri

lma, tyttärensä Helmi ja Puntin emäntä - rajuja, komeita ja kohtuuttomia naisia!

Alma siirtää omia painolastejaan Helmille. Helmi lähtee maailmaan niukin eväin, mutta sisäinen palo onnen löytämiseen ja villi mielikuvitus kantavat häntä. Ympärillä 1900-luvun alkupuolen Suomi, talolliset, tehtaalaiset ja muut oman onnensa sitkeät sepät.

Eeva Joenpellon läpimurtoteos katsoo henkilöitään sisältäpäin, rehellisesti ja ronskisti ja samalla hellästi ja tuomitsematta. Käänteet ovat hurjia - Joenpeltoa ei tunnettu nyyhkytarinoiden sepittäjänä.

Uudessa näyttämöversiossa on oman aikamme syke. Se antaa tilaa myös kirjailijan vinolle huumorille. Rikas, vivahteikas kieli rehottaa, laajan yleisön rakastama kirja saa arvoisensa raikkaan tulkinnan.