Pe 8.7.2022 klo 18:00 - 23:55
Sawohouse Garden Live Tarhakuja 1, Kuopio
Sawohouse Underground

Oliver

Suomenkielistä pop-rockia esittävä Oliver tekee musiikkia suoraan sydämestä elävästä elämästä. Kitaravetoiset kertosäkeet ovat isoja ja tunnelmaa paisutellaan pienestä suurempaan mahdollisimman paksulla siveltimellä. Nelihenkinen yhtye tunnetaan energisenä livebändinä 600 keikan kokemuksella.

Oliver julkaisi uransa viidennen studioalbumin Yhtä kuin elämä lokakuun alussa. Uusi albumi sisältää sävellyksiä bändin jokaiselta jäseneltä, mikä on rikastanut yhtyeen sointia entisestään ja tuonut bändin soundiin hienoja, uusia sävyjä. Oliver on otttanut albumin myötä askeleen myös entistä rockimpaan ja suurieleisempään ilmaisuun. Albumin tekstit ovat toiveikkaita tarinoita elämää tarkasti havainnoivan ihmisen mietinnöistä ja oivalluksista. Bändi on uudistanut live-ilmeensä myös entistä näyttävämmäksi Rami Mursulan tekemiä levynkansigrafiikoita mukaillen.

Oliverin laulaja-kitaristi Jari Väyliö oli mukana Nelosen uuden Mysteerilaulajat -sarjan ensimmäisessä jaksossa. Jari esitti Tehosekoittimen Valonkantaja -klassikon, jonka bändi on ottanut mukaan myös livesettiinsä

Oliver on:
Jari Väyliö – laulu, kitara
Peter Miinala – kitara
Lasse Hietala – basso
Tero Kaihola – rummut

Diskografia (albumit):
Kauempaa sen tajuaa (2009)
Kuolemankello (2011)
Varjoja iholla (2013)
Singlet 2014-2018 -kokoelma (2018)
Yhtä kuin elämä (2021)