La 19.6.2021 klo 15:00 - 16:00
Kuopion museo, monitoimitila Museokatu 1, Kuopio

Paratiisi

Paratiisi-videoteos (kesto 5 min.) julkaistaan osana ”Ilmasto-olkkari”-hanketta. Teoksen julkaisun jälkeen noin tunnin kestävä keskustelutilaisuus.

Elämmekö me paratiisissa? Mitä paratiisissa saa tehdä? Mitä epäkohtia on sinun paratiisissa?

Taiteilijat tutkivat ympäristön nykyistä tilaa ja sen tulevaisuutta. Mikä on kenenkin paratiisi ja millä hinnalla sen kukin itselleen rakentaa.

“Welcome to the paradise, magical paradise.
Where we learn to love our lives
Welcome to your paradise
Create your alibi, when you leave your allies
Please love your life. You can create it in your mind.”

Arjen ilmastotekojen vauhdittamiseksi Kuopiossa järjestetään sarja kaikille avoimia Ilmasto-olkkari tapahtumia. Ilmasto-olkkari kutsuu kuopiolaiset jakamaan arjen ilmastoratkaisuja, kyselemään ja oppimaan toisiltaan. Teemailtojen aiheena ovat ilmastoratkaisut eri elämänalueilla.

Työryhmä: Sampo Jaakkola ja Eevi Tolvanen
Kuvaus, editointi: Sampo Jaakkola
Äänisuunnittelu, äänimaailma: Eevi Tolvanen
Ilmasto-olkkari hankekoordinaattori: Meri Elonheimo
Yhteistyössä: Kuopion museo

Videon julkistus ja keskustelutilaisuus on osa Kuopion SoiJaTanssit festivaalia.

Kuopion SoiJaTanssit 2021

Festivaali on aina iloinen asia! Kuopion SoiJaTansseja (17.6-20.6.2021) juhlitaan reilun viikon päästä Kuopiossa!

Kuopion SoiJaTanssit 2021 kokoaa monimuotoisen kattauksen esittävän taiteen tapahtumia ja esityksiä Kuopion keskustaan ja sen lähialueille.Festivaali kokoaa alueen vapaan kentän taiteilijat ja kaupungin taiteen sekä kulttuurin toimijat yhteen. Tapahtuma on maksuton ja avoin kaikille.

Pistä päivämäärät ylös ja tule juhlimaan kanssamme! Nyt riittää, nyt alkaa tapahtua!
Yleisötapahtumat on avattava samaan tahtiin muun yhteiskunnan kanssa.

Nettisivut: www.kuopionsoijatanssit.fi
Instagram: @soijatanssit
Yhteistyössä: Kulttuuriareena 44, Kuopion museo, Pannuhuone, Kaupungintalo ja Minna Kanttilan pop-up kirjakahvila